„Бајке и
народне приче широм света“
Октобар је
Међународни месец школских библиотека. Школски библиотекари га обележавају
разним активностима, славе и залажу се
за важност школских библиотека, професионалаца у библиотеци, као и ученика који
их чине сјајним!
. Школска
библиотека би требало да буде центар сваке школе, из ког потиче развијање
креативности и унапређивање личних потенцијала ученика, као и полазна тачка
целоживотног учења.
Тема ове године је „Бајке и народне приче широм света“
Ове године смо
позвани да прославимо везу између
књиге, читања, школских библиотека, бајки и фолклора. Тема је осмишљена тако да
буде доступна свим нашим корисницима. Кад чујемо речи „Некада давно ...Био једном један...“ у трену се нађемо у чаробном
свету књига које нам пружају скривени поглед на животе вила, вилењака, принчева
и принцеза, змајева и других створења. Приче и бајке које се преносе
генерацијама уче нас о људским вредностима и културама. Хајде да причамо приче,
повезујемо се и учимо о земљама широм света.
Није ли забавно причати о свом стваралаштву са
другима? Није ли оживљавање прича радосно искуство? Како је узбудљиво слушати
приче ткане широм света!
Одлучили смо да читамо на српском,француском и немачком.Да се упознамо са нашим и страним народним причама и бајкама.Упознали смо и народну традицују,фолклор и обичаје а научили смо како се деца играју код нас,а како у другим земљама.
СРБИЈА
Народна традиција су усмена и писана
предања,стваралаштво и уметноср једног народа које се преноси са колена на
колено. Трудимо се да преносимо нашим поколењима приче,легенде,песме,игре,пословице,загонетке
и на тај начин их сачувамо од заборава.
НАРОДНЕ ПРИЧЕ
Данас ћемо вам представити једну шаљиву народну песму која се зове „Да вам певам што истина није”.
Кратке народне песме у којима се описује
нека смешна ситуација или необично понашање јунака називају се шаљиве песме. Настале
су у прошлости и представљале су вид забаве.
Ученици одељења 2-2 са учитељицом Оливером Манић обрадили су ову народну причу и илустровали је на часу ликовног образовања.
МЕЂЕД,СВИЊА И ЛИСИЦА
Овај текст је
народна умотворина. Први пут ју је забележио Вук Стефановић Караџић у делу Српске народне приповијетке.
Басна је
прича у којој су главни јунаци животиње. Животиње имају особине људи.
Саопштавају поуку (поруку), мудар савет који усвајамо читајући басну. У причама
о животињама, главни ликови су животиње који се понашају као људи. Дуже су од
басни и немају издвојену поуку.
Направљена је изложба радова .
Учитељица 4-1 Јелена Влајинац са својим ученицима.
ФРАНЦУСКА
БАЈКЕ
Бајке су приче у којима су догађаји и
личности измишљени,чудновати и немогући.
Јунак бајке живи окружен чаролијама
добрих вила и злих вештица, патуљака или џинова, змајева, аждаја и захвалних
животиња.
Бајка је најстарија врста прозе. Читањем
бајки цени се и воли поштење,скромност,правда и храброст а ,мрзи
себичност,подлост,надменост и искоришћавање.
Све земље света имају своје приче и бајке по
којима су познате.А ми ћемо овом приликом да се упознамо са некима од њих и да
их упоредимо са нашим.
У
Француској је некада давно живео писац Шарл Перо који је написао најлепше бајке
на свету а ви ћете их сигурно препознати јер су вам их причали и читали ваши
родитељи и баке и деке.
Бајке Шарла Пероа су опште прихваћене како код деце, тако и код одраслих, будући да задовољавају неколико једноставних услова: написане су једноставним, разумљивим језиком, са узбудљивим садржајем и нескривеном моралном поуком. Пероове бајке оставиле су дубок траг у будућој књижевности за децу. Њихов утицај се осећа у књижевном раду браћe Грим, Андерсена, Пушкина и других.
- Трнова ружица
- Палчић
- Плавобради
- Златокоса
- Пепељуга
- Вук и седам јарића
А СТАРИЈИ ДРУГАРИ ЧИТАЈУ И ГЛУМЕ НА ФРАНЦУСКОМ-УЧЕНИЦИ ИЗДВОЈЕНОГ ОДЕЉЕЊА 5-4 У НАСЕЉУ МИЛКА ПРОТИЋ.
снимак се налази на линку у прилогу.
ЦРВЕНКАПА НА ФРАНЦУСКОМ-LE PETIT CHAPERON ROUGE
НЕМАЧКА
ИНСПИРАСАНИ БАЈКАМА ШАРЛА ПЕРОА,БРАЋА ГРИМ СУ СТОТИНУ ГОДИНА КАСНИЈЕ
ОБЈАВИЛИ СВОЈЕ БАЈКЕ,МЕЂУ
КОЈИМА И СВОЈУ ВЕРЗИЈУ ЦРВЕНКАПЕ.
Свака прича и бајка има своју поуку, зато је њихово читање битно за ДЕЦУ.